.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ايجاد اورژانس امداد هوايي در جاده‌ها

رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي كشور گفت: از مجلس خواسته شده تا شرايط برخورداري اورژانس امداد هوايي در جاده‌ها فراهم شود.

غلامرضا معصومي ظهر امروز در حاشيه كارگاه مديريت بحران قطب شمال كشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پرداختن به جاده‌هاي فرعي كه از تكاليف برنامه پنجم توسعه بوده است به صرفه نيست.

وي افزود: از مجلس خواستيم كه اورژانس كشور به جاي پرداختن به خدمات اورژانسي در جاده‌هاي فرعي وارد امداد هوايي شود.

رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي كشور تاكيد كرد: در حال حاضر به 30 هلي‌كوپتر براي راه‌اندازي امداد هوايي نياز داريم.

وي نياز اعتباري و ارزي اين كار را 10 ميليارد تومان ريالي و 200 ميليون يورو اعلام كرد.

معصومي با اشاره به اينكه در حال حاضر هيچ امكان امداد هوايي در اختيار نداريم، خاطرنشان كرد: 11 مركز بالقوه امداد هوايي در كشور وجود داشت كه شش مورد آن تعطيل شده است.

وي مراكز بالقوه امداد هوايي كشور را فقط در دو مركز اورژانس تهران و شاهرود اعلام كرد: رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي كشور درباره سطح خدمات امداد‌رساني اورژانس كشور نسبت به كشورهاي همسايه و دنيا يادآور شد: در 57 كشور اسلامي فقط ايران و قطر به سيستم اورژانس پيش‌بيمارستاني تجهيز شده‌اند.

وي ادامه داد: ايران در بخش اورژانس پيش بيمارستاني دومين كشور دنيا بوده است.

وي با اعلام اينكه از نظر عمومي و پولي و اعتباري پيشرفت ايران مطابق با عنوان دومين كشور دنيا در اورژانس پيش‌بيمارستاني نبوده است، اضافه كرد: تاكنون به امداد هوايي در كشورمان توجه نشده است.

معصومي با تاكيد بر توجه برنامه پنجم توسعه براي ورود به جاده‌هاي فرعي تصريح كرد: در حال حاضر به استاندارد 15 دقيقه حضور اورژانس در حوادث دست يافتيم ولي استاندارد استقرار اورژانس در هر كيلومتر همچنان مورد انتظار است.

وي از وجود 150 هزار كيلومتر جاده‌هاي فرعي در كشور خبرداد كه براساس اعلام پليس 44 درصد از تصادفات در اين مناطق رخ مي‌دهد.

وي با اشاره به اينكه از نظر امنيتي وضعيت خوبي در جاده‌هاي فرعي نداريم، تصريح كرد: توجه اورژانسي به جاده‌هاي فرعي از لحاظ اقتصادي و پرسنلي به صرفه نيست و به همين دليل به مجلس پيشنهاد داديم تا مقدمات شرايط برخورداري اورژانس از امداد هوايي را فراهم كند.
/فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.164 seconds.